-->

ÇÖPTEKİ KÜTÜPHANEM..

29 Aralık 2017 Cuma

ÇÖPTEKİ KÜTÜPHANEM..

SELAMÜN ALEYKÜM kardeşlerim..

nasılsınız iyi misiniz ? hayat sizleri de zorluyor mu bilmiyorum ama bu aralar sanki beni çıkmaz sokağa koymuşlar da yolun açık olsun demişler gibi hissediyorum..
ama neşem hep yerinde :) neden böyle bilmiyorum ama mesela bir olay çok fazlasıyla canımı yaktı diyelim,kendime şunu söylüyorum,şimdi gül bakıyım :) gülüyorum zorla da olsa..

ne kadar doğru tartışılır tabiii :) sizlerde umarım her şeye rağmen dimdik ayaktasınızdır ve umarım asla pes etmiyorsunuzdur..

şimdi genel olarak tam saymadım ama saydıklarıma bakarsak 60 tane kitabım var sayısı az ama şimdi şöyle bir şey söyliyicem :))

insanlar çöpe çöpten çok kitap atıyorlar..ve benim kütüphanem genel olarak çöpten topladıklarımla doluu :) insanlar özellikle dini kitapları çöpe atıyorlar.yazarı farklı olsa da her birinin yada okumıyıcak olsam da alırım onları temizler dolabıma koyarımm

hatta bir keresinde yolda yürürken demirci bir abinin arabasında nefis terbiyesiyle alakalı bir kitap gözüme çarptı :) hemen aldım elime baktım içeriğine ve çookkkk beğendim :) usulca yerine bırakırken o abi bana o kitabı hediye etti :) 

okumasanızda alın o kitapları,olurda bir gün hediye edersiniz yada ne biliyim o kitabı isteyen bir arkadaşınız olur ona verirsiniz..
neden kitaplar çöpe atılır ki ? halbuki ne kadar emek verilmişti o kitap için..düşünsenize bir şey için çok çabalıyorsunuz senelerce uğraşıyorsunuz ve bir dönüyorsunuz o yaptığınız emeğiniz çöpte dolaşıyor !!
yada kitap yazan blog arkadaşlarım var..kitaplarını çöpte istemezler her halde :)

yani onlar emek ve kitap :) hepsinde farklı bir dünya var..atmıyorsanız bile bir kitap gördüğünüzde alın çöplükten :) inanın bir şey kaybetmezsiniz bende daha ne kadar kitap var okumadığım ama en azından çöplükte dolaşmasından daha iyidir.size yardımcı olmasa da yani sizin tarzınıza uymasa da uyan birileri muhakkak çıkarr :)
benim kütüphanem çöpten topladıklarımla dolu,hepside benim canımmmmm :D 

kendi paramla almadım ama emek vermişim gibi hissediyorum..sizde öyle yapın olur mu onların yeri tozlu raflarda olsa ,çöplük olmamalı..

 SELAMETLE..









MIM:SENI TANIYABILIR MIYIM?

14 Aralık 2017 Perşembe

MIM:SENI TANIYABILIR MIYIM?
SELAMÜN ALEYKÜM kardeşlerim...

şimdi ilk mim katılımım olduğu için açıkçası birazcık heyecanlıyım :) blog dünyasında daha yeniyim zaten beraber daha nice mimlere :D benim en ama en sevdiğim ablam KİREMİTHANEM bir mim etkinliği başlattı..bir birimizi daha iyi tanıyacağımız bir etkinlik bence :)) çaktırmayın ama sevgi ablanın'da özellikle yapmasını istediklerinin hepsini bende çok merak ediyorum :) acaba nasıldır,acaba kaç yaşında vs. vs. ama blog da herkes aynı yaşta sanki o kadar samimi ki herkes bir birine :) o yüzden rakamlara takılmıyoruz biz :D ( ben henüz genç olduğumdan mı böyle düşünüyorum yoksa )

öhöö öhöö neyse işte bende şimdi o etkinliği doldurmuş olayım..bu arada sevgi ablaya buradan çok teşekkür ederim adımı orada görmek benim için çok büyük bir sevinç oldu :)


1-Kaç yaşındasın,mesleğin nedir?


18.04.1999 doğumluyum yani 18 yaşındayım ama 19 olucam neredeyse :) mesleğime gelince hem okuyorum hemde sekreterlik yapıyorum :) 



2-Nerede yaşıyorsun en sevdiğin yerin fotoğrafını paylaşır mısın?


İstanbul'da yaşıyorum..herkesin yaşamaktan bıktığı ama ayrıda asla yapamadığı şehir,o güzelim şehir canım istanbul :))istanbul'da yaşamama rağmen hiç gitmediğim galata kulesi..ah o galata :) ona neden bu kadar özlem duyuyorum bilmiyorum belki de hiç gitmediğimden.birde kursa giderken,yatakhanenin camından baktığım da galata kulesi görünüyordu :) yani anlıyıcağınız hep uzaktan bakıştık.

hiç gitmediğim için internetten resim paylaşayım bari :)




Allah'ım ölüyorum :))
                                       
 ben buna nasıl hayran olmayayım ?





Galata kulesi





Galata kulesi






Galata kulesi.




Galata kulesi

                                                


3-Günlük hayatta seni mutlu eden şey nedir?


bu soru bana çok zor geliyor şahsen :)) çünkü genelde hep gülümserim morelim bozuksa da kenara çekilir kendi içimde yaşarım,bir başkasını etkilemez benim morelimin bozuk olması.
mutlu eden şeyler kitap okumak,not almak,defter yazmak :)) defter yazmaya ayrı bir hayranlığım var neden bilmiyorum birde yeni bir konu bulduğum da blog için yazıyorum ya o beni aşırı mutlu ediyor :) birde mesela akşam eve gittiğim de evimiz de neşe ve huzur varsa benden mutlusu yok.veee gökyüzü..hayranım yaa kafamı kaldırır ve ona bakarken gözlerimin içi parlar.insanlar bu dünya telaşından kurtulup bir kafasını kaldırıp baksalar huzur bulacaklar bilmiyorlar :) kainata aşığım da denile bilir o galaksiler o rengarenk oluşları :) arda bakıyorum internetten ve ayın üstünde oturup dünyayı gezegenleri izlemek istiyorum muazzam bir işleyiş..sürekli gök yüzüyle konuşmak beni çok mutlu ediyor :)


4-En sevdiğin meşguliyetin/hobin nedir?


sohbet dinlemek ve o sırada not almak..hatta renkli kırtasiye ürünlerine hastayım :)) not alırken sırf o renkli postitleri yapıştırmak için bahane arıyorum :) hobim deli gibi evde dans etmekibu aralar zumba yapıyorum inanılmaz eğlenceli ve tabi ki bir sağa bir sola koşmak :)) mesela birde soğuk hava da kimsenin olmadığı yerde koşmak ❤ böyle o soğuk rüzgar yüzüne vuracak donacaksın falan :)) mesela kendim bir şeyler üretmeyi çok severim :) örgü olsun tatlı çeşitleri olsun severim böyle şeyleri tabi gönül isterdi ki dikiş falan bileyim kendi feracemi kendim dikiyim..çünkü istediğim tarzda ferace modelleri hiç yok şimdi hepsi taşlı tuşlu rengarenk.

vee hayran olduğum bir şey daha var onu da buraya not geçelim :) graffiti sanatına hayranım,çantamda bir ara muhakkak sprey falan taşırdım ama cici kız oldum yapmıyorum yani daha :)



özlüyoorum ki :))





her yeri boyamak geliyor içimden :)

eski telefonumda çok vardı kendi yaptıklarım da orda kaldı yaa çok komik şeyler yazmıştım hatta şey yazmıştım bir yere :)))
duvar yazıcılığına bismillah :) hayır yani neden bunu yazmışım o kadar da uğraşmıştım :D :D



5-Evinin en sevdiğin köşesinden bir fotoğraf paylaşır mısın?


evimde öyle bir köşem yok :)) genelde işteyim ama ilerde kendi evim olursa sadece bir odayı kütüphaney yapıcam inşAllah :)) bizim evde her şeye,her yere yer var bir benim kitaplarıma yer yok.. resim çekmek istedim ama galiba mim için sabırsızlandım ondan hemen yazıp atmak istedim :) başka bir yazımda bir resime yer veririm inşAllah :))



6-En sevdiğin kitap ve ondan bir bölüm paylaşır mısın?



bu çok çok hemde çok zor bir soru haftada bir kitap bitiren biriyim :) o yüzden onlar benim evlatlarım nasıl ayırt ediyim :)) ama sevgi abla için bir tane ayırayım..

islam'ın kızına (ihsan şenocak)


Sen o naîf bedeninde insanlığın yükünü omuzladın. Yalnız kaldın, yoruldun, usandın ama çaresizliğe, “Bundan daha ötesine tahammül edemem.” diyerek teslim olmadın. Yıkılan, açılan, savrulan kadınlara inat, “İffet yolu ölene kadar gider” diyerek “istikâmet” dersi verdin.





7-Şahit olduğun bir mucize var mı?


kur'an-ı kerim kainatın en büyük mucizesi tabi ki :)

aslında birden fazla var ama paylaşmayayım ben :) 




8-En çok görmek istediğin ülke hangisidir?



kutsal topraklar olan mekke/medine..çok istiyorum hatta çalıştığım yerde tavana ışıklandırma sistemi yapıldı kabe'nin resmi,hemde ışıkları açtığında sanki oranın ışıkları yanıyormuş gibi oluyor :)) bazen kafamı kaldırıp bakıyorum özlüyorum orayı..

ben bir şey daha söylemek istiyorum bu konu hakkın'da,oraya kim gittiyse geldiklerinde hepsinden şunu duyarsınız muhabbet sırasında ;
oradayken sanki hep orda kalıyorlarmış gibi,buraya geldiklerinde ise sanki hiç gitmemişler gibi hissediyorlarmış...










başka ekstradan..
tüm dünya'yı dolaşmak gibi bir isteğim var hemide karavanla :))




9-Sana göre en büyük başarın nedir?


daha 18 yaşındayım o yüzden başarıdan çok hatalar yapıyorum..ama şu anda uzun zamandır hayalini kurmuş olduğum bir şeyi yapmaya çalışıyorum.Allah'ı bir nebzede olsa anlatmaya çalışıyor ve bunun üzerinde kendimi geliştirmek istiyorum :) ve hep bir dua'm vardır. Allah'ım ne olur izin ver seni herkese anlata bileyim..şu anda ilk adımlarımı atıyorum galiba :) daha yaşım küçük o nedenle hatalarım oluyor farkındayım sizden de isteğim bir hatamı gördüğünüzde beni uyarın inşAllah :))





10-Ölmeden önce mutlaka yapmak istediğin şeyler nelerdir?



inşAllah..Allah nasip ederse Kâbe'yi görmek/ziyaret etmek  çok çok çok istiyorum.ne bileyim orayı görmeden ziyaret etmeden ölmek istemiyorum.Allah'ın rızasını kazanmak ve bunun için çabalamakla birlikte bir çok kardeşime de yardım etmek..Rabbim bizleri bu davayla mükafatlandırır inşAllah :) ve tabi ki inşAllah hepimiz bir gün Allah'ın Razı olduğu kullarından oluruz.

veeee bitti :)) ben çok eğlendim inşAllah sizlerde eğlenmişsinizdir elimden geldiğince samimi bir şekilde yazmak istedim umarım beğenmişsinizdir :) sevgi ve merhametle kalın..

SELAMETLE..

















KARDEŞLERİN ÖLÜYOR !!

13 Aralık 2017 Çarşamba

KARDEŞLERİN ÖLÜYOR !!



üzgünüm..bu aralar çok çok üzgünüm,yüzüm gülmüyor..nasıl bir hayattır ki bu kadar kötü hale geldi ? ağlamaklı yazıyorum bu satırlarımı,bu sefer bir yere not edipte yazmıyorum ama gelişi güzel bir şekilde,içimden ne gelirse tek tek sıralıyorum işte..

bu aralar Müslümanlar zor zamanlar geçiriyor mu demeliyim tam olarak kavramını bulamadım açıkçası..bizler Müslümanız değil mi ? ama Suriye de ki savaşı bilmemize rağmen..nefret ediyorum Suriyeliler'den diye biliyoruz,geri dönsünler Suriye'ye diye biliyoruz..
yolda gördüğümüz de dalga geçip o küçücük çocukları hor göre biliyoruz ! ama dikkat edin bunu kafirler de Müslümanlara yapıyorlar!! anladın dimi demek istediğimi..

bakın ağır konuşmak istemiyorum çünkü benim bu yazıyı yazıyor olmam,benim dört dörtlük bir insan olduğum anlamına gelmiyor..bunları önce kendime yazıyorum..kardeşlerim durum çok vahim ya yemin ediyorum içimdekileri rahat bir şekilde anlatamamanın ızdırabını yaşıyorum..çıkmıyor anlatamıyorum.

bizim zaten yeterince düşmanımız var,ne olur birde biz birbirimize düşman olmayalım,kardeşlerimiz ÖLÜYOR !! islam kardeşliğinden bahsediyorum..hani tanımasan da sırf Müslüman olduğu için Allah'ın Rızasını kazanmak için onu koruyup kollaman gerek ! senin bu dine sahip çıkman gerek! senin Müslümanlığı yaşaman gerek ! senin zulme susmaman gerek..sen Müslümansın.

Allah seni Müslüman olarak yarattı..ne kadar şükür etsen yetmez..Rabbin ne diyor aç oku ! kardeşimmm ! denizin suyu biter rabbinin sana vaad ettiği güzellikler bitmez.niye böyleyim demeliyiz..neden ben tam anlamıyla yaşayamıyorum demeliyiz !! Allah beni Müslüman olarak yarattıysa bana bir görev vermiştir  bu Dünya da demeliyiz.

ne oluyor da sana bu kadar kör bakıyorsun ! ne oluyor da bize bu kadar Rahat yaşadığımız halde şükür etmiyoruz ! soruyorum ama önce kendime soruyorum cevabı çok ama tek bir yere çıkan bir sürü kelimeyle karşı karşıya kalıyorum..ama ne oluyor biliyor musun nefsim kaçamak yapıyor.Bu aralar gülemiyorum EVET !  elimde olmadan içime bir şeyler oturuyor bilmiyorum diyordum son bir kaç gündür ama bugün fark ettim Allah bu hüznü kalplerimize veriyor çünkü Dünya da Müslüman kardeşlerim mutlu değil,Zulüm görüyorlar işkenceye maruz kalıyorlar..karnımız tok ! yaa suriyede ki kardeşlerin !! hiç düşündün mü ??


offf Anne bıktım !! gene mi bu yemek ? diyorsun..onların tek bir lokma ekmeği yokken üstelik.açlıktan ölen kardeşlerin var.kardeşlerim var..Allah'a nasıl hesap vericez düşünen ve bir çıkış yolu bulan oldu mu ? bakın kardeşlerim Ahirette bugün zulme uğrayanlar ahiret günü Allah'a şikayet edecekler bizi !! ne diyicez peki o gün geldiğinde,şeyy ben;bile diyemeden ağzımız mühürlenecek ve ellerimiz,kollarımız,ayaklarımız konuşmaya başlıyıcak..
istesen de konuşamazsın ! sen şu anda savunmuyorsan o kardeşlerin için ter akıtıp bir şeyler yapmaya çalışmıyorsan,ben sana söyliyim kardeşim o gün durum çok vahim olacak..


ellerin konuşacak; şahidim ! Ya Rabbi..kulun bu ellerle harama uzandı ve ayakların konuşacak şahidim ! harama gitti benimle ve dilin..şahidim doğruyu savunmadı doğruyu söylemedi diyecek..peki kardeşim o zamana da bugün ki kadar rahat bir şekilde,ama ben namaz kılıyordum diye bilecek misin ? Yalan!! sen Allah'ın rızasını kazanmak için kılıyor olsaydın eğer namazlarından sonra kendin için değil de en azından o kardeşlerin için dua ederdin..hem kardeşim !! kimse sana git savaş demiyor ki duanda mı yok ? hayır yani dua da mı edemiyorsun !! onu niye yapamıyorsun ? 

bir gün gelir elinde ki her şeyi kaybedersin !! gitsinler deyip o hor gördüğün suriyeli kardeşimden de kötü bir halin olur.. gitsinler hee!! nereye gidicekler pekii ?


buraya mı ?



korkak bunlar yaa !! deyip üstüne saldırdığın o küçük suriyeli çocuk varya hani ben gördüm ya küçük diye kocaman kocaman genç çocuklar itip yere dalga geçiyorlardı..



bakın kardeşlerim amacım morel bozmak değil ama zahmetse bozulsun !!
suriye sadece bir örnek,dünyada daha bunun örnekleri ola bilecek milyon tane olay var !! KUDÜS var mesela..hayinler plan kuruyorlar..Allah izin verir mi ? vermez !! ama Müslüman olarak sana düşen de savunmak en azından dua etmek,üzülüyorum kardeşim hepimiz için bak şu minicik yavrucaklara hiç mi için parçalanmıyor,gitsinler ne demek yaa !! 
benim kardeşim yere düşse benim canım yanıyor ki nerde kaldı  bombalar altın da kalması..söyleyeceğim daha çok şey var ama anlatamıyorum..güzel kardeşim bana kızma bu kardeşine de dua et ki birliğimizi bozmadan devam edelim..beni yanlış anlamayın amacım farkına vara bilmemizi sağlamak başka bir amacım kesinlikle yok ama ne olur ya ne olur dua edelim !! ağlamaklıyım gerçekten Müslüman kardeşlerimiz ölüyor yapamayalım kendimize bu eziyeti yapmayalım..


EY MÜSLÜMAN UYAN,KARDEŞLERİN ÖLÜYOR !


EY ALLAH'IM SENDEN BAŞKA KİMSEMİZ YOK,HERKES BİZE KARŞI BİRLEŞTİ.














FİRAVUN'UN KUAFÖRÜ (MAŞİDE HATUN)

6 Aralık 2017 Çarşamba

FİRAVUN'UN KUAFÖRÜ (MAŞİDE HATUN)




bakın kardeşlerim ben şimdi sizlere bir hadiseden bahsedeceğim.bu konunun sohbetini dinlemiştim,baya oldu dinleyeli doğru ve düzgün bir şekilde aktarmaya çalışacağım inşAllah..

peygamber efendimiz şunları söyledi;miraca çıktığım gece bir yerde çok güzel bir koku aldım.bu kokunun ne olduğunu cebrail'e sordum.

dedi ki; ''bu koku firavunun kızının kuaförü olan kadının ve çocuklarının kokusudur'' bu olayın aslını sorduğumda,cebrail şöyle dedi;

bir gün firavunun kızının saçını tararken,elinden tarağı düşürür ve eğilerek bismillah der ve yerden o tarağı alır,bunun üzerine firavunun kızı dönerek;babam mı? onu mu kastediyorsun? deyince,kadında hayır benim dediğim Allah senin babanı da beni de yaratan Allah..deyince kızı sinirlenir ve bırak o zaman tarama saçımı der..ve koşarak babasına (firavun) baba bu kadın senden başka bir Allah olduğunu söylüyor deyince bunun üzerine firavun,kadını çağırır ve ona;senin benden başka bir Rabbin mi var? diye sorar.


kadında evet benim de seninde Rabbin olan Allahtır.diye cevap verir.bunun üzerine firavun emir verdi ve ateş yaktırıp kazanın içine de yağ koydu,o yağı fokur fokur kaynattırdı.ve kadına bir isteği olup olmadığını sordu(hani ölmeden önce son bir isteğin var mı şeklinde sorulur ya o anlamda) kadın da beni de çocuklarımın da kemiklerini bir örtüye koyun ve aynı mezara koyun dedi.


firavun bunun üzerine alaycı bir tavırla yaparım yaparım hakkındır sonuçta diyerek kadının gözü önünde çocuklarını bir bir o yağın içine attı ve en son kucağında ki emzikli bebeğe sıra gelir annesi dayanamaz ve oldukça gerilir.bunu gören bebek (Allahın izni ile konuşmaya başlar ve ) ''korkma anne atla,çünkü dünyanın işkencesi Ahiretin işkencesinden daha hafiftir.dedi ve kadında kucağında ki bebeğiyle hiç tereddüt etmeden atladı. kokusu da taa peygamber efendimize gitti,o güzel koku..


bakın kardeşlerim ibn Abbas bu hadisi anlattıktan sonra şu bilgiyi de ekledi;Dünyada şu 4 bebek dile gelip konuşmuştur;yusuf'un şahidi,cüreycin şahibi,meryem oğlu isa ve firavunun kuaförlüğünü yapan kadının oğlu..


bakın gerçekten çok samimi söylüyorum benim içim parçalandı,canım yandı..bir anne ya anne! çocuklarımla birlikte kemiklerimizle bizi gömün diyor,hissede biliyor musunuz? bakın kardeşlerim bizler kılmış olduğumuz namazın rahatlığıyla,ben kesin cennete giderim namazlarım tam Elhamdülillah diyoruz.zekat veriyoruz onun rahatlığıyla böbürlenip kasılıyoruz,en ufak yapmış olduğumuz  iyiliğin/hayrın hesabını tutup hemen kendimizi övme zamanı geldiğinde patır patır söyleyerek,cennette ki köşküme kavuşmak için zaman kolluyor sabırsızlanıyorum diyoruz..


peki kardeşim Ahirette bu kadınla karşılaştığımız zaman utanmayacak mıyız? şimdi kendim de başta olmak üzere bir şey sormak istiyorum..Cennet bu kadının gideceği yer ise,bizim gideceğimiz cennet hangisi? koyun elinizi vicdanınıza ve cenneti hak edip,hak etmediğimizi söyleyin.ve kardeşim son söz;seni zina yapmaktan alıkoymayan iman,nasıl olur da cennete girmene vesile olur?




SELAMETLE..



BU YAZIYI OKURKEN,RAHATSIZ OLACAKSIN..

30 Kasım 2017 Perşembe

BU YAZIYI OKURKEN,RAHATSIZ OLACAKSIN..

SELAMÜN ALEYKÜM..
sohbet dinliyordum ve dinlediğim ne varsa hepsini tek tek not aldım sizinle de paylaşmak istiyorum..kendim yazmak istedim bu konu hakkında ama gene de aynı şeyleri anlatacağım'dan en azından sıralı ve düzgün bir şekilde yazmıştım onu size aktarayım dedim,önemli olan burada bir şeyler öğrene bilmemizde faydalı içerikler için uğraşıyorum umarım faydalı olur bu yazdıklarım..o zaman başlayalım.

bakın kardeşlerim namaz vakti geldiğin de koltuklarında rahat rahat oturanlar bu yazı okuyunca çok rahatsız olacaklar..

ben şimdi elime bıçak alsam ve seni bıçaklamak istesem bu iyi bir olay mı? hayır ! aksine bıçaklamayayım diye bana para verirsin dimi? ama bir kanser hücreniz olsa ve ameliyat olmanız gerekse bu seferde doktor sizi bıçaklasın diye,doktora para verirsiniz.peki bizim olaylarda hadise ne ? bizim yediğimiz bıçağı,başımıza gelen hadiseyi bir gaspçı mı yaptı yoksa bir doktor mu? yani hangi elden geldiğini bilmiyoruz ama Allah'tan geldiğini ve imtihan için olduğunu bilsek..

sebeplerde boğuluyoruz,böyle olunca da elimizden şükür gidiyor.Ama desek ki Allah verdi ve bir imtihan ve sonrasında bir mükemmellik var desek hadise farklı yerlere gider öyle değil mi ? durum böyle olunca da hayatında hep şükürlere yer olur.öyle değil mi? bak kardeşim dörtte üçü su olan şu Dünya'da planlarının sular altında kalma olasılığı çok yüksek..bir gün beyninde 40 bin planla gömerler adamı,sonradan bir bakmışsın ne olmuş biliyor musun kardeşim! hiç olmuşsun..

adamın biri bir gün anlatıyor;ay ben şöyle olacağım böyle olacağım araba alacağım,ee peki sonra kardeşim sonra ne olacaksın diye soruluyor ama adam sayıyor hala ev alıcam arsa alıcam,tekrar soruluyor ee sonra kardeşim sonra ne olacaksın,adam anlatır anlatır en sonda hiç der bu kadar işte daha ne alıyım !! işte bak o adam o kadar şey yaptıktan sonra hiç dedi yaa işte biz aslında şimdiden o durumdayız.. hiç !!
bak kardeşim bazen her şey uygunken bile nefes alamazsın..şimdi sizi en çok üzen ne derdiniz varsa alın,düşünün ve konsantre olun.

'' EY ŞÜKRÜ BIRAKIP ŞEKVAYA GİREN HASTA! ŞEKVA BİR HAKTAN GELİR.SENİN BİR HAKKIN ZAİ OLMAMIŞ Kİ ŞİKAYET EDİYORSUN''

şikayet neyden gelir haktan,yani şikayet etmen için hakkın olması lazım doğru mu? yer yüzünde oluşan bu malın mülkün hiç biri senin değil! peki doğarken faks çektiniz mi? beni burada doğurmayın şurada doğurun diye ? yada dediniz mi,beni şu anneye babaya evlat verin diye? diyen oldu mu? peki annen baban giderken gitmelerine mani olabildin mi? gelirken sen getirmedin,giderken de gitmelerine mani olamadığın içinde bunlara benim diyemezsin.peki benim diyemediğin şeyden hak talep edebilir misin ? peki hak talep edemediğin şeyden şikayet edebilir misin?şikayet edemezsin..sen bile senin değilken,verilen mal,mülk senin değilken..bugün Bosna'da tek duası Ya Rabbi! bari bugün anneme tecavüz etmesinler diye dua eden bir çocuk olabilirdin! neye şikayet ediyorsun? faks mı çektiniz? Ya Rabbi ! beni savaş olmayan yere gönder diye,faks mı çektiniz beni öksüz bırakma diye..

gelirken sen getirmedin,giderken de gitmelerine mani olamadığın için bunlara benim diyemezsin kardeşim ! benim diyemediğin şeyden hak talep edebilir misin? hak talep edemediğin şeyden şikayet edebilir misin? edemezsin! soruyorum size ? bir gülün tohum halimi güzel,yaprak halimi? oluşmuş olan yapraklı gül daha güzel değil mi? peki soruyorum size hangisi daha pahalı? açmış gül dimi? açmış gül daha kıymetli gelir insanlara..peki açmış gülün tohum halinden güzel olduğunu söylemem için iki halini de bilmem şart mı? evet ! peki iki haliyle bakalım..şimdi benim kolumu düşünün,bunun tohum hali ne olur ? kolsuzluk dimi ? peki ''kolsuzluk halini düşünüp bugün kolunun varlığına şükrettin mi? şu marketten istediğimizi bu kadar rahat aldık diye şükrettik mi? ŞÜKÜR EDEMİYORUZ..


ayağına bakıp ta Elhamdülillah ayağım var dedin mi? koltuklarda rahat oturup izlediğimiz şeylerde şu adam böyle şuna küfür buna küfür ettiniz ya hepsi gıybet..haklarını alacaklar.ateş odunu nasıl kül eder gıybette imanı yer bitirir..

eyer şükür etseydik mesela;arabamı bugün çıkartmıyıcam dolmuşa bineyim de şükrü öğreneyim derdik en basitinden! Rabbinin imandan sonra ki en önemli emri ''NAMAZ'' peki,namaz kılmayan bir insan ben şükür ediyorum derse ''YALAN'' olmaz mı ?
bakın kardeşlerim günahlarını bile meleklere yazdırıyor,biter mi bunun şükrü? üstümüzde ne kadar şükürler var yapmamışız dimi? bak kardeşim sen kendinden yukarı mertebeler dekileri yani sıhhatli olanlara bakıp şikayet edemezsin..
cümleler ne kadar da benziyor bizlere öyle değil mi? Ya ! suriyede ekmeğe muhtaç adam olabilirdik,bu ne şükürsüzlük? ben anlamıyorum ne şükürsüzlük bizde ki? bakın kardeşlerim bu söze dikkat günün gözü; ''Elin kırık ise,Eli kesilene bak ! ''

bizim beğenmediğimiz yemeği,rüyasında göremeyenler var.''off anne bıktım gene mi bu yemek! '' hani sevdiklerine evden çıkarken bağırıyorsun ya..yeter be anne tak etti canıma,ama kardeşim bazılarının hayatında sarılabileceği kimsesi kalmamış,bütün sevdikleri mezarda,ziyaretine gidiyor..böyle sevdiklerimiz toprak altında olmadığı için mi şükürsüzüz! hani sen o bacaklarınla namaz kılamıyorsun ya ! hani işlerin var çok yoğunsun bildiğin gibi değil,benim işlerim çok yoğun...'HAŞA'' cenabı Allah beni yaratırken işim olduğunu hesaplamamış ''HAŞA'' hani o ayakların varya,namaza gitmediğin..ayak ya ayak! bir damarlık işi olan ayağın mı? ayağı kesik,bacağı olmadığı halde namaz kılan kardeşlere bakın! hangi ayak? Elin kırık ise Eli kesilene bak! Allah bize vermedik ne bırakmış ki? çayımızı,yemeğimizi..biz ama namaza gidemeyiz,biz Allah'ı anlatan kitapları okuyamayız..niye? bizim önemli işlerimiz var.nankörlüğümüz neye,kime? biz bu durumlara düşmediğimiz için mi? hani çocuğuna bağırırsın ya! savaşta çocukları ölenler var,artık çocuğu mezarda,kum atabilecek biri bile yok,taş örtüyorlar..savaş görmemiş bir milletin çocukları cehennemi yeteri kadar alaya bilir mi? emin değilim..



SELAMETLE..



BU GİDİŞ NEREYE? FE EYNE TEZHABUN ? (فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ )

21 Kasım 2017 Salı

BU GİDİŞ NEREYE? FE EYNE TEZHABUN ? (فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ )
BİSMİ ALLAH (Allah'ın adıyla) başlıyorum sözlerime...

şunu söylemeliyim ama önce,bakın kardeşlerim bizler Müslümanız değil mi ? şimdi gerçekten sessiz bir yere geçin ve bu söylediklerimi sizler de nefsinize dinletin,zira ben bunları yazarken önce kendime yazıyorum ve ben bunları süs olsun diye yada sırf bu gün de bir yazı paylaşmış olmak için yazmıyorum,gerçekten bir nebzede olsa faydalı olması için uğraşıyorum,şimdi ben ve nefsim hazırız eyer sen ve nefsinde hazırsanız geçelim sözlerime..



bakın kardeşlerim durum çok vahim,bizler her gün onlarca sorunu kafamıza takıp üzülüp ağlıyoruz değil mi ? peki hangi gün Allah'ı kafana takıp,günahlarını kafana takıp gerçekten samimi bir şekilde üzülüp göz yaşı akıttın ? bakın zina yapıyoruz hem de hiç düşünmeden Allah'ın bizleri gördüğünü bile bile !! ne oluyor bize de bu kadar rahatız ?(fe eyne tezhabun فَأَيْنَ تَذْهَبُونَ ) bu gidişi nereye ? biz kimin ümmetiyiz ? ben size hatırlatayım;son nefesine kadar ümmetim diyen peygamberin,seccadesi ıslanana kadar bizim için ağlayan peygamberin,ayakları şişene kadar namaz kılan peygamberin ümmetiyiz..hatırladın mı ? peki ya kalbin,o da hatırladı mı ? ya nefsin bir köşeye kaçıp saklandı mı ? bakın kardeşlerim beni inanılmaz derce de etkileyen bir olaydan bahsedeceğim sizlere..



Peygamber efendimiz (s.a.v) Miraç olayı esnasında semanın bütün tabakalarını gezmiştir ve orada bütün Peygamberleri görmüştür,Peygamber efendimiz (s.a.v) hz.Ademi gördüğünde,hz.Adem sağına bakınca gülüyor soluna bakınca da ağlıyordu..Peygamber efendimiz (s.a.v) Cebrail (a.s) neden böyle olduğunu sorunca Cebrail (a.s) aynen şu cevabı veriyor...


şu sağında ki/solunda ki karartılar çocuklarının ruhları (yani bizlerin) solundakiler cehennemlik olanlar,sağındakiler ise cennetlik olanlar,sağına bakınca cennette ki çocuklarını görüyor ve sevincinden/mutluluğundan gülüyor,soluna bakınca da cehennemde ki çocuklarını görüyor ve üzüntüsünden dolayı ağlıyor !!!!

günah işledi değil mi bizim babamız (hz.Adem) ama ne yaptı ? yüzyıllarca tövbe edip ağladı hatta o kadar ağladı ki yanaklarında göz yaşı izleri kaldı,resmen iz olarak kaldı orada.. şimdi soruyorum kardeşlerim,günah işlemek babamızdan geldi de tövbe etmek neden bizlere hiç uğramadı ? iyi bak olur mu önce kendine,sonra etrafına,babamız bizim için ağlıyor bak etrafına değiyor mu onun o mübarek göz yaşlarına ? koskoca ilk Peygamber bizim babamız Hz.Adem bizler için ağlıyor..hangisine üzülsün,hangisine sevinsin...

ben şunu diyeni duydum maalesef ; ben cehenneme giderim kesin yaa,amann nolucak canım yanar çıkarız !!! pardon da sen cehennemi tokat atmak mı sanıyorsun ? ne bu özgüven! bakın kardeşlerim her gün yıldız kayar gibi birileri aramızdan ayrılıyor,her sela okunuşunda acaba kurtuldu mu ? acaba tövbe etmiş miydi ? diye düşünüyor ve şunu söylüyorum;bak Öznur onun artık bir şansı kalmadı geçti bitti ömrü..bak Allah sana şuan ömür vermişse,kulum sana şans veriyorum haydi tövbe et,sen tövbe et ben kabul edeyim hem kulum sen bana bir adım at ben sana koşarak geliyim.. diyor aslında.şimdi şöyle de açıklana bilir;bir insanın suratına tükürdüğünde ona seni sevmiyorum demene gerek var mıdır? hayır! çünkü sen aslında onun suratına tükürerek seni sevmiyorum demiş oldun lisan-ı Hal dilinle.. işte aynen böyle de bizim uyandığımız her gün Allah bizlere yeni bir şans veriyor demektir.anlata biliyorum değil mi ? yani anlıyorsunuz..





































kardeşlerim kendimize gelelim,tövbe   edelim,ilim öğrenelim günahlarımızdan   dolayı ağlayalım,namaz kılalım açık   ol,çok günahkar ol,içki iç,kumar oyna   ama ne kadar kötü iş yaparsan yap bunlar  seni Allah'tan uzaklaşmana sebep   olmasın..sırf bu günahların yüzünden   Allah'tan uzaklaşma aksine daha çok sarıl  namaza daha çok konuş Allah'la hem günahların yüzünden namazdan   vazgeçme,namazından dolayı   günahlarından vazgeç..



SELAMETLE...











BLOG YAZMAK

17 Kasım 2017 Cuma

BLOG YAZMAK
Herkese selammm :)) 

o değil de benim farklı bir griş bulmam lazım :) sıkıldım bundan,gerçi yazarak takla atsam da siz görmüyorsunuz :)) tamam bu konu hakkında öneriniz varsa yoruma yazın,bende bir düşünücem bu konu hakkında :)) eevvveettttt gelelim konumuza(sanki konu varmış gibi) 😊

tamam tamam şaka yapıyorum blogla ilgili bir yazı paylaşacağım sizinle(yazım kurallarına uymak istemiyorum ama olmuyor) şimdi bana arkadaşlarım da soruyor bunu,öznur nerden çıktı bu blog konusu da birden bire yazmaya başladın ? şimdi bunu bende sordum kendime bugün ve baştan anlatayım.. ben oturuyordum bir gün işim gereği zaten hep oturuyorum :D ama ben hayatım da blog ne onu bile bilmiyorum ki nerde kaldı blog açmak ve yazmak ..
birden aklıma düştü dedim ben bunu bir araştırıyım :) sonra neyse ben bi baktım ama genellikle şu yazılarla karşılaşıyordum;blog yazmayla para kazanmak,blogla nasıl para kazanılır vs. vs. 😊 şimdi durum böyle olunca yalan söylemeye gerek yok bende dedim ki ben yazıcam ve çokkk para kazanıcam zengin olucam falan (fakir olarak ölücem) evet şaka değil aynen bu düşünceyle açtım blogumu  başka bir nedeni yoktu..zaten yeniyim bu 9.yazım herhalde  ama fark ettim ki para kazanmaktan daha güzel şeyler var burda :) 
mesela blog nasıl açılır diye internete yazdığım da bir Allahın kulu da demedi ki orda samimi insanlarla karşılaşıcaksın :) herkes kaç para kazanılır onu soruyor haklılar da bende öyleydim :) sen anlatmazsan insanlara blog tam olarak ne ve ne işe yarıyor kimse bilmez.. şu anda yeni açmayı düşünenler de bunun için açıyorlar hiç bilmeyenler için söylüyorum.Her zaman olduğu gibi oturduğun yerden para kazanmak herkesin isteyeceği bir şey kim istemez ki yorulmadan bütün gün evde oturarak para kazanmayı :) kabul edelim hepimiz isteriz ve bunu ilk olarak blog yazmayla düşünenlerin sayısı oldukça fazla..şimdi bunu okuyan arkadaşlarım şaşkın :) çünkü ben hava atıyordum para kazanıcam hepinizi unutucam artık zenginim hsgfdf tamam gülmeyin cahillik başka bir şey bunu biliyorum 😊 ama bana anlatılmadığı için böyle düşünüyordum :)) neyse ben gene konuyu unuttum başka yerlere gidiyorum gelelim konumuza sonra açmaya karar verdim,isim düşünmek benim için dünyanın en zor işleri arasında yer alıyordu maalesef :) zaten ne kadar düşündüysem artık bula bula bu ismi buldum benle dalga geçiyor arkadaşlarım  ( o ismini değiştir öznur) diye haklılarda.. 



şunu belirtiyim şu anda öyle bir düşünce içinde değilim tam aksine vazgeçtim para kazanma mevzusundan zaten blog yazanlar bilir o kadar farklı bir his ki şu yaptığımız iş,sen yazıyorsun ve insanlar bunu beğenip yada beğenmese bile güzel bir dille yorum yapıp gönül kırmadan düşüncesini söylüyor,ve sende aksine beğenmese bile mutlu oluyorsun bu kadar alçak gönüllü  bir insan sana yorum yapıyor diye :) mesela ben hep yazıyordum kurs zamanlarım da herkesin muhakkak tutmuş olduğu bir defteri vardı kimisi anlatamadıklarını yazıyor kimisi günlük tutuyor kimisi de gelen hediyelerin paketlerini yapıştırıp not düşüyordu işte bundan bundan hediye aldım gibisine ve yatılı olduğu için artık bir zaman sonra yazacak şeyleriniz çoğalıyor ve en güzeli de ailen yanında olmadığı için ne istersen yazıyorsun :) işte ben taaa o zamanlardan beri yazıyorum düşüncelerimi,defterlere zaten ayrı bir hayranlığım var:) defter bitiriyorum yani hatta hep soruyorlar bana sen bu kadar ne yazıyorsun diye :) neyse işte ben hep yazıyordum ama tek fark bunu kimse okumuyordu ve kimsenin görüşlerini almadan ilerliyordum..şimdi ise hem gerçekten söylemek istediklerimi yazıyorum hemde anlatmak istediğim ve anlatmam gereken onlarca konu :)) şimdi ben sohbet hocası olmayı çok istiyorum ve bu yüzden hep şöyle diyordum Allahım nolur izin ver seni herkese anlata bileyim..yani hani bilirsiniz ya büyük alimler,hocalar konferanslar da konuşmalar falan yapıyorlar :) heh işte tam olarak onu istiyorum ve hep kendimi oralar da hayal ediyorum umarım bir gün gerçekleşir,ve düşündüm ki ilk olarak belki de burdan yazıp anlatmalıyım ve sonra kendimi geliştirip o istediğim yerde olurum :))) 
neyse sonra yorum yapan bir kaç ablam,kardeşim,arkadaşım var ve ben inanılmaz mutlu oluyorum böyle bir sağa koşuyorum bir sola :) blog yazmak işte tam olarak bana o zaman keyif vermeye başladı..
insanlar tamamen saygı çerçevesi içinde ve o kadar minnoş ki herkes,sanki bu kötü dünyadan arınmış insanları blog yazarlığı için kabul etmişler,benim olayım bu yani gene çok uzattım farkındayım neyse umarım beğenirsiniz ve beni yanlış anlamazsınız :)) bir sonraki yazım da görüşmek üzere Allaha emanet olun...


SELAMETLE..
















PEÇE TAKMAK ( ANILARIM #1 )

12 Kasım 2017 Pazar

PEÇE TAKMAK ( ANILARIM #1 )


Herkese SELAMÜN ALEYKÜM :))

düşündüm ki başımdan geçen olayları anılarımı falan sizinle de paylaşayım :) kıpır kıpır biri olduğum için her gün bir şey yaşıyorum 😊 o zaman çok uzatmadan geçelim..


şimdi kardeşlerim ben her zaman elimden gelenin en iyisini yapmak için çabalıyorum ama şu kardeşinizin ne kadar sabırsız olduğunu bir bilseniz.. işte ne kadar iyi işler yapmaya çalışsam da her zaman sabırsızlığıma yenik düşüyorum.. ben 2 sene önceydi galiba uzun bir düşünmenin ardından peçe takmaya karar verdim biraz deli doluyum,kimseyi takmam kim ne derse desin morelim'i düşüremez bu konu da sıkıntım yoktu ve ailem de Allah onlardan razı olsun benim bu konu da asla önümü kesmediler.neyse ben karar verdim ve Elhamdülillah Rabbim bana peçe takmayı nasip etti.çok farklı bir duygu onu takmadan anlayamazsınız ben ne kadar anlatırsam anlatayım o taktığınız da hissettiğiniz olay tamamen bambaşka 😊 Elhamdülillah.. başlarda nasıl takıcam bilmiyorum falan,evet arkadan bağlıyorsun ama püf noktaları varmış onları da sonradan öğrendim falan neyse ben bu şekilde kursa gittim arkadaşlarım alışık zaten hep deniyordum.. ama hocalarımdan beklediğim tepkiyi alamadım ve siz daha böyleyseniz dışardakiler ne yapacaklar dedim içimden.neyse böyle böyle zaman geçti sen önüne bakıyorsun,etrafındakiler sana 😊 acayip olan neydi gözlerim mi ? ben size bir şey söyliyim mi kardeşlerim peçe taktığınız zaman etrafınızda ki insanların peçesini düşürüyorsunuz..yani şöyle ki peçeyi çıkardığın zaman peçesiz olduğun da kimse bir şey demiyor,herkes Müslüman falan ama sen peçeni taktığın da sanki ne hadlerine,yorum yapma lüksünü buluyorlar kendilerin de ..


bir gün de kurs çıkışı bakkala gittik arkadaşlarımla bakkalda ki amcanın bana dediği ilk kelime; ne yani böyle daha mı Müslümansın !! şimdi durduk yere yorum yapma lüksünü kim veriyor sana da böyle bir şey söylüyorsun? bazen susmak gerek cahil sonuçta ne söylersen o daha da konuşacak,münakaşaya girmek istemedim ve uzaklaştım ordan.. sinirlendim bak yine neyse asıl anlatmak istediğim olay şu; Zehrayla bir gün Fatih'e gidicez minibüse bindik yanımızda iki üç arkadaşımız da var.biz bindik ama kalabalık o yüzden biz ayaktayız sonra ayaktaki bir adam arkadaşıma dönerek bu yabancı mı dedi 😂 gelde gülme yani şimdi yabancı olunca sorun olmuyor ama Türksen peçe takamazsın,arkadaşımın hayır türk demesiyle sesli bir şekilde Allahım yarabbim ya bu ne böyle dedi.. ben de ona dönerek ne oldu beğenemedin mi ? arabaya mini etekli kız binse içine düşer artı gözlük takar bakarsın !! bakamadığın için mi rahatsız oldun ? şimdi siz diyeceksiniz ki öyle yüzüne şakkadak söyledin mi ? yohh içimden dedim cahildir sonuçta 😊 komik ya gerçekten çok komik bide işin garibi beni küçümserken Allahın ismini ağzına alıyor,çelişiyor yani Müslümanım demesiyle hareketleri,bana saygı duyması  gerekirken maşAllah  Rabbim böyle bacılarımın sayılarını arttırsın demesi gerekirken bana yaptığına bak üzücü değil mi?


Müslüman Ülkede yaşıyoruz ama Müslüman gibi mi yaşıyoruz orası tartışılır..böyle böyle derken yapamadım olmadı çıkardım.. maalesef ama buna asla karşımdaki insanları bahane ederek değil nefsime ağır geldi ben yapamadım ama istiyorum hala peçeyi açık konuşayım mesela sen peçe taktığın zaman sana gelen mesajlar yada seni görünce yanına gelip muhabbet edenler şunu söylüyorlar ; ben de takmak istiyorum ama ailem izin vermiyor,nasıl yapıcam bilmiyorum gibi bir sürü neden duyuyorum,duyuyoruz.. takın demiyorum sadece ilmen kendilerini çok geliştirmeleri gerekiyor aynı şekilde benim de o zamanlar ilmim azdı ama siz takmak istiyorsanız çok düşünün hatta çok değil aylarca belki de yıllarca düşünün ilminizi arttırın çok ilim öğrenin,kardeşlerim ilim olmazsa ne karşınızdakine cevap vere bilirsiniz benim gibi nede biri size laf söylediğinde kendinizi içinizden tastifleyecek cümle.. bunların hepsini tam olduğuna inanıyorsanız yapın derim 😊 şimdi sokakta peçeli bir kardeşe bakıldığını göreyim yada ne biliyim kötü bir söz edildiğini asla susmam kimsenin hakkı değil ona laf söylemek.. kışın çok sıcak tuttuğu doğrudur ama yazın daha da bir serin yani terleyenlere nazaran Allah kolaylığını veriyor Elhamdülillah.. 
benim 1 tane zümrüt yeşili 3 tane de siyah peçem var :)) hala da evde takıyorum annem diyor başladı gene  😊 😊 hayır bide şu olay var Suriyelilere benzetiyorlar merak ediyorum Suriyeliler buraya gelmeseydiler kime benzeteceklerdi sdsfdds 😊 her haliyle komik bir milletiz.. yorum yapma hakkını daima bulan,yapmadığı halde yapanı eleştiren vs. vs... bunlara şu anda bu olgunlukla bakabiliyorum azda olsa ama o zaman gerçekten çaylakmışım yani beklemem gerekiyormuş,ben bu hatayı yaptım siz yapmayın,peçe hata değil bunu demiyorum tabi ki hatta peçe başınıza gelen en güzel gurur TACI ❤ peçeli kardeşlerime buradan selamlar :)) hala da etrafım da peçeli arkadaşlarım var( suna kardeşim selamün aleyküm 😊 )neyse işte böyle şeyler,benden bu kadar umarım beğenmişsinizdir. ve çok samimi söylüyorum hayatınız boyunca ne karar alırsanız alın manevi destek olarak yanınızda olduğumu hissedin..


SELAMETLE..













MÜSLÜMAN TAG SORULARI

MÜSLÜMAN TAG SORULARI
herkese SELAMÜN ALEYKÜM :))






bugün sizlerle soru cevap yapmak istedim hem biraz eğlenceli olması için hem de beni biraz da olsa tanımanız için :) ben hazırım eğer siz de hazırsanız geçelim muslım tag sorularına :))





  • Soru #1: Kur'an'daki favori suren?
En sevdiğim sure Rahman.Neden bilmiyorum ama okuması çok zevkli geliyor bana :) hele ki makam (aşır) yapıldığı zaman çok yakışıyor.Yusuf suresi de çok güzel hafızlar bilir herkesin ezber yaparken bir damla da olsa göz yaşı vardır Yusuf suresin de :)) ama tabi ki de hepsi en güzelleri seçim yapmıyorum o yüzden..elhamdülillah..


  • Soru #2 : Hiç yanlışlıkla domuz eti yediğin oldu mu?

şimdi domuz eti yemedim ama çok kötü bir şey yaptım :) şimdi ben hafızlık için yatılı kur'an kursuna gittim.hazırlık sınıfındayım o zamanlar :) çok fazla kur'an okuduğumuz ve mahreçlerin iyi çıkması için bağıra bağıra okuyorduk mecburen,bu nedenle sesimiz kalınlaşmıştı genel olarak hepimiz Rüstem abi gibi dolanıyorduk ortalıkta :)) şimdi çok uzun olacak ama anlatıyorum.. ütü odasında hollandalı bir arkadaşım vardı bavulunu düzeltiyordu bende zehrayla(kankam) yanına gittim.. biz biraz meraklıyızdır,acaba ne var gibisine :) neyse kız bavulundan iki paket hollanda çikolatası getirmiş.kursa gidenler bilir en ufak sakızın değerini yoklukta yaşıyorduk  :) neyse kız bize bunları verince biz de bir hışımla atladık yarısı yere döküldü,biz aldık bahçeye koştuk bankta oturup bunları yiyeceğiz ya kimse görmesin isterler falan Allah muhafaza 😊 😊 😊 biz bir yedik bu çikolata kopmuyor..kız bize bunları verirken dedi ki boğazı yumuşatıyor.dedim ya hepimizin sesi kalınlaştı diye o yüzden zorla da olsa yemeğe çalışıyoruz.neyse biz bunları yutamadık,zehrayla bir karar verdik,madem boğazı yumuşatıyor bütün kursa dağıtalım ( tadı kötü ya ondan 😊 ) biz başladık bütün kursa dağıtmaya hafızlara falan boğaz yumuşatıyor diye veriyoruz ama kimse bize güvenip almıyor ( haklılar 😊 ) neyse öyle böyle dağıttık sonra paketi tam atıcam bir baktım arkasında domuz yağı(jelatini) var diyor meğer ondan kopmuyormuş,içimden dedim eyvah 😊 koş zehra sen ütü odasında yere düşenleri topla bende kursa dağıttıklarımı :)  içimden dua ediyorum ama kimse yememiş olsun diye gittim herkesten helallik aldım yiyen yemiş atan atmış elden ne gelir 😊 buda böyle bir anıydı,anlatınca komik ama kurs takiler öyle düşünmüyor 😊 ❤
  

  • Soru #3:  Kur'an'ı hangi dilde okuyorsun?
Orijinal diliyle Arapça yani gönül isterdi ki Arapça öğrenip okuduklarımı anlıyayım ama maalesef ki bilmiyorum ama inşAllah öğrenicem nasıl olacak bilmiyorum ama olacak :) tavsiyesi olan varya bana yazsın nasıl kolay yoldan öğrene bilirim. 😊


  • Soru #4: Eşinin başörtülü olmasını/sakal bırakmasını ister misin?

şöyle bir şey söyleyim sakallı herkes müslüman değil ama başörtülü birini görünce bu Müslüman diye biliyoruz. o yüzden şart değil ister cübbeli ister sakallı,hayırlısı olsun diyorum ve geçiyorum :)


  • Soru #5: Hiç başka bir dine mensup oldun mu?

bu bana kalsa hayır diyeceğim bir soru ama şöyle şimdi bir şey yapmışımdır veya önce ki hayatım İslama uygun değildir ve her ne kadar Müslüman olduğumu söylesem de belki de değildim ama tabi ki şu anda öyle değil elhamdülillah :) şu anda müslümanım..,


  • Soru #6: Kardeşlerinden daha mı dindarsın sence?
bu soruya hayır demeyi ne kadar çok istediğimi bilseniz.. ama maalesef evet ! dışarıdan böle görünüyor tabii ki ama belki de Rabbimin katında mertebeleri çok yüksektir (inşAllah) onu bilemeyiz değil mi?


  • Soru #7: Ailende Muhammed adında kaç insan var :D?

Vallahi benim bildiğim bir tane,şöyle bir şey vardır genel olarak,aynı isim var ailede bu farklı isim olsun ! hayır ya ne kadar saçma.. bir evde ne kadar Muhammed isimli çocuk olursa o evde o kadar Bereket olur.hem inşAllah Ahirette ilk Muhammed isimli olanlar çağrılacak hadis-i şerif (ama nerede geçiyordu hatırlamıyorum) hakkınızı helal edin..


  • Soru #8: Favori alim/konuşmacı/yazar ?

en sevdiklerim ; Nouman Ali khan,İhsan şenocak,Nureddin yıldız vs. vs. aslında ayırt etmiyorum herkesi okur herkesi dinlerim ama hepsini tabi ki de tavsiye etmiyorum sadece tek bir kişiye bağlı olarak dinlemiyorum.ve kardeşlerim kesin olarak dinlemeniz lazım ben böyle bir şey görmedim nasıl buldum bilmiyorum ama iyi ki de bulmuşum :) Şeyh Mansur Al Salim der ve susarım beni çok etkiliyor Elhamdülillah.. siz de bir bakın aşağıya bir tane örnek adres bırakırım :))


  • Soru #9: En son camiye ne zaman gittin?

açık konuşmayı seven biriyim ve açık olucam bu soruya utandım! gerçekten hatırlamıyorum. en kısa zaman da gidip orada vakit geçiricem inşAllah..(sizde kendinize sorun bu soruyu)


  • Soru #10: Hac için en iyi yaş kaç diye düşünüyorsun?

şimdi mesela beni gönderseler hemen şimdi :)) ama maalesef öyle olmuyor.yazılsak bile kim bilir ne zaman çıkar.. evlendikten sonra eşimle gitmeyi isterim tabii ki ama bence yaş olarak 35/40 civarı :)) 



evet benden bu kadar umarım sıkılmadan buraya kadar gelmişsinizdir.sizde kendinize sorun bu soruları,şimdilik benden bu kadar bir daha ki yazımda görüşmek dileğiyle selametle...




  •    Şeyh Mansur Al Salim ; buradan ulaşa bilirsiniz  :)
  •   bayan kardeşlerim için ulaşım ; oznurbaybas99@gmail.com