#KUDÜSKIRMIZIÇİZGİMİZDİR

18 Mayıs 2018 Cuma

#KUDÜSKIRMIZIÇİZGİMİZDİR



Öfkemiz dinmeyecek bunu biliyorum..
ne söylersem söyleyeyim asla tam olarak anlatamayacağım yüreğimde ki yangını..anlatamayacağız yüreğimizde ki yangını.

heyyy !! senn  İSRAİL   AMERİKA bizimle başa çıka bileceğini mi sanıyorsun? 
biz ölürsek ŞEHİT,kalırsak GAZİYİZ..ikisi de bir şereftir bizim için!
göz göre göre kardeşlerim vuruluyor ve gerçekten oturduğum yerden izlemek çok zoruma gidiyor,keşke diyorum keşke..bende (bizde) orada olabilsem.!!

her şeyi geçtim hadi..
nasıl bu vicdansızlar evlerine gidip rahat bir şekilde çocuklarını seve biliyorlar?
küçük çocuklar katledildikten sonra hemde..
İslam Alemi büyük bir imtihanla karşı karşıya susmayalım ne olur!! savaştan hiç bir dönem kaçmadık..Bizler MUHAMMED (s.a.v) ÜMMETİYİZ !!!
ayrıca biz savaşmayı bilmiyoruz demedik,biz sadece sınırlarımızda savaş istemiyoruz dedik.

kardeşim..evet evet sen! MÜSLÜMAN KARDEŞİM!!
bugün benim yardımımla duamla ne olur ki deme! susma..Allah'ın izni ile belaları dönüp dolaşıp onları bulacaktır..



Onlar ağızlarıyla Allah’ın nûrunu söndürmek istiyorlar. Halbuki kâfirler istemeseler de Allah nûrunu tamamlayacaktır.


Cuma Hutbesinden:
Mekke ve Medine nasıl ki Müslümanların ruhu ve sevdası ise, Kudüs de öylece damarlarımızda dolaşan kandır. Kudüs İslam ümmetinin vahdet binasındaki kilit taşıdır. Kudüs sıradan bir toprak parçası değildir. Kudüs ve Mescid-i Aksa bize Peygamberimizin emanetidir. Kudüs sadece Filistin, Mescid-i Aksa civarında yaşayanların değil, tüm dünya Müslümanlarının göz bebeği ve insanlığın ortak değeridir.
Bugünse Kudüs, Müslümanların ve insanlığın önünde bir vicdan, hukuk ve ahlak sınavıdır…

Kudüs sınavı karşısında her birimize düşen vazife, yaşanan vahşete asla rıza göstermemektir

…Allah’ım, Mescid-i Aksa’yı işgale yeltenenlere fırsat verme.Müslüman aleminin içinde bulunduğu bu zor durumdan bir an evvel kurtulmaları için yardım eyle. Bizlere yeniden, aziz bir ümmet olarak adaleti ayakta tutmayı nasip eyle. Dualarımız kabul eyle. Amin.”



Susma blogger kardeşim,sen de yaz bu yüzden..
Bir satır bile olsa yaz #kudüskirmizicizgimizdir






NEYLESİN AHİR ZAMAN ?

17 Mayıs 2018 Perşembe

NEYLESİN AHİR ZAMAN ?



Dünya çok değişti.isimlerden başka her şey değişti.
bir iki oda ve salondan oluşan bir ev;bu evde baba oğul,gelin-kaynana,dede-torun beraberce yaşanıyordu.

mutfak,oturma odası,yatak odası,banyo.. her şey aynı yerde idi.insanlar böyle bir evde yaşıyor ve mutlu olabiliyorlardı.
şimdi evler bölündü;baba oğul başka evde.
evler gibi evin içi de bölündü;oturma odası,yemek odası,yatak odası,çocuk odası..her yer ayrıldı.geniş ve masraflı evler geldi,huzur ve rahatlık gitti.

suçlu belli AHİR ZAMAN!

ulaşmak için yürümekten başka çare yoktu.bir okka tuz için güneş doğarken yola çıkılır,batarken dönülürdü.Yük sırtta,belki de ayak gidilir gelinirdi.ama yemekler tatlı,gıdalı ve zevkli idi.Azla doyulur,doyulana hamdediliyordu .
bolluk geldi.kazanlar taştı,çok yemek dert oldu,aşırı beslenme bela getirdi.var,hemde gerekenden fazlası var..bolluk geldi,bereket gitti..karınlar şişti,gözler doymadı.

suçlu belli AHİR ZAMAN!

okuyacak kitap yazacak kağıt yoktu,okumak için ışık yoktu,buna rağmen insanlar okudular,kendileri öğrendikleri gibi gelecek nesillere okyanuslar gibi ilimler bıraktılar.Bildikleri ile Amel ettiler.
şimdi kitap bol,kağıt çok.okuyan az,anlayan kıt,anladığı ile amel eden nadir.

suçlu belli AHİR ZAMAN!

uzak yakın insanlar dostlarına,yakınlarına bağlıydılar.severler,sevilirlerdi.garipler bilinir,hastalar aranırdı.cenazeler beraber,düğünler beraberdi.zengin de insandı fakirde..küçüğün küçüklüğü,büyüğün büyüklüğü belli idi.bir örf vardı.Nesep belli soy belliydi.

şu kadar yıl aynı binada oturup birbirini tanımayanlar,bakıp görmeyenler,varlığı yokluğu gibi olanlar geldi.insan gitti para geldi.Ruh gitti,ceset kaldı.zevk gitti,şekil kaldı.sabır yok,sebat yok aceleci ve bitkin bir nesil yetişti.

suçlu belli AHİR ZAMAN!

doktor bilmez,hastahane görmemiş insanlar vardı.aşı olmamışlar,neşter yememişlerdi.bir asır ömür yaşamış dinç bedenleriyle,bereketli gözleriyle,gülü iradeleriyle ayaktaydılar.
yeni bir nesil geldi,aşısıyla doğdu.Doktor kontrollü büyüdü.yemek gibi ilaçlar tüketti,denetimli yaşadı.ayağı üşümedi sobası sönmedi..odun taşımadı,fırtınada gecelemedi,harman dövmedi.
ama özürlü gibi 
tembel,tembel,pısırık,mecalsiz,çaresiz,umutsuz ve karamsar.sevmez,sevilmez..yakışıklı ama sevimsiz.

suçlu belli AHİR ZAMAN!

hayat değişti; bakışlar,düşünceler,emeller değişti..her şey değişti,değişmek bile değişti.
sadece isimler kaldı.isim var,müsemma yok.
suçlu belli! suçlu bir dile gelse diyeceği bellidir.

''GÜZEL İKEN İŞ BU İNSAN,GÜZEL İDİ HER ZAMAN:
ŞİMDİ İNSAN FİTNE OLDU,NEYLESİN AHİR ZAMAN?''



KAYNAK: RAMAZAN RİSALESİ(NUREDDİN YILDIZ)










RAMAZAN RİSALESİ(NUREDDİN YILDIZ)

RAMAZAN RİSALESİ(NUREDDİN YILDIZ)



ESSELAMU ALEYKÜM VE RAHMETULLAH..

ADI : RAMAZAN RİSALESİ
YAZAR : NUREDDİN YILDIZ
SAYFA SAYISI : 118
TÜR : DİNİ
SEVDİM Mİ? EVET



aslında geç kalınmış bir yorum olacak..normalde bu kitabı Ramazan-ı şeriften  önce alıp ona göre kendimizi düzeltmemiz gerekiyordu..Ramzan-ı şerife son 2 gün kala sipariş vermiştim bende yeni keşfettim yoksa burada da sizlerle önceden paylaşırdım ki belki almak isteyenler olur..
ama hiç problem değil çok ince bir kitap eğer sipariş verirseniz hemen okuya bilirsiniz :) zira ben 1 günde bitirdim.

gelelim kitap yorumuna alışık olduğum tarzda değildi açıkçası ama bu kötü olduğu anlamına gelmiyor öyle değil mi?
kitapta tamamen neyi yanlış yapıyorsak onun üzerinde durulmuş..yani benim için öyle oldu en azından.
ama duruma başkasının yani islamla pek alakası olmayan biri bu kitabı okuduktan sonra ne alaka canım diye bileceğini sezdim ben..sivri yönler var ama bunların hepside o kadar doğru ki yani bizler aslında o kadar basitleştirdik ki Ramazan-ı şerifi(maalesef)
Nureddin hoca özellikle Ramazan-ı şerifte yapılan eğlence vb. gibi durumların üzerinde durmuş,aslında gerçekten de öyle eğlenceler yapılıyor ve teravih namazıyla aralarında 20'şer dakika var..Nureddin hoca da şunu söylüyor;insanlar eğlenceyi tercih ettiğinde bu sefer namaza gitmiyor!!
yani bizi eğlenceye teşvik ettiklerini ve bizimde buna hiç hayır demediğimizi görüyoruz.
ibadetin bol olacağı bir dönem olması gerekiyordu ama biz tamamen eğlenceye vakit ayırdık!! mesela Ramazan-ı şerif ile ilgili yapılan programları yazmış ve gerçekten bakıyorsun da hiç alakası yok!! bir kere Ramazan-ı şerifte eğlence de nereden çıktı!!
bizim özel bir ay olarak görüp ona göre kendimi dış dünya'dan geriye çekip kendimizi muhasebe etme ayıydı oysaki..
bir sonra ki yazımda kitaptan bir bölüm paylaşacağım inşAllah oradan kitabın içeriğini anlarsınız.
ama bence Ramazan-ı şerif bitmeden alın ve okuyun derim zaten çok ince hemen bitiyor..
ben bu kitapla birlikte iki kitap daha aldım onlarda çok inceler bu ay hakkında bilgi edinmemiz için 3'ünü beraber önerdiler bana onların da isimlerini aşağıya bırakıyorum.
toplamda ben 3'ünü 14 tl'ye aldım :) değer bence muhakkak alın tamam mı?

BİR MEKTEPTİR ORUÇ (İHSAN ŞENOCAK)
RAMAZAN'DA KALPLERİMİZİ NASIL CANLANDIRABİLİRİZ? (Dr. MECDİ EL-HİLÂLİ)

SELAMETLE..







DİRİLT KALBİNİ (NOUMAN ALİ KHAN)

13 Mayıs 2018 Pazar

DİRİLT KALBİNİ (NOUMAN ALİ KHAN)



ESSELAMU ALEYKUM VE RAHMETULLAH..

ADI : DİRİLT KALBİNİ
YAZAR : NOUMAN ALİ KHAN
SAYFA SAYISI : 222
TÜR : DİNİ
SEVDİM Mİ? EVET



Bu kitabı alacağımı daha öncelerde de duyurmuştum.
bilen bir Dirilt kalbini kitabı Nouman hocanın Türkiye de ki ilk kitabı :) şahsen Türkiye de kadar fazla takipçisi var ki özellikle genç nesil olarak bizleri çok çok mutlu etti :) kitap bir ara çok satanlar listesindeydi.
ben Nouman hocanın sohbetlerini de sürekli olarak dinlediğim için az çok anlatım tarzından haberim vardı ama gene de daha önce kitaplarını okumadığım için nasıl olur bilemedim.beklentimi karşıladı mı? evet fazlasıyla :) hatta çoğu zaman video izliyormuşum gibi hissettim :)

herkesin kendince bir anlatım tarzı vardır ve belirli bir konular üzerinde durulur genellikle..Nouman hoca da tam anlamıyla Kur'an-ı kerimi anlayarak,yaşayarak okumamız konusunda inanılmaz bir etkide bulunuyor Elhamdülillah.
hatta bu konu üzerinde o kadar fazla duruyor ki,bir ara Hadis inkârcısı bile dendi..hoş hala söyleniyorda neyse! kendisi bu konu hakkında açıklama da yaptı bizzat hadis dersleri aldığını falan anlattı :) zaten kitabı alınca son sayfalarda olması lazım yanlış hatırlamıyorsam hadislerden örnekler de vermiş :) buraya bol gülücük :)

kitap mı demeliyim yoksa ders mi?  bilemedim.
çünkü sûrelerin anlamları üzerinde durarak açıkladığı bir kitap olduğu için daha çok size ders veriyormuş hissiyatı oluşuyor :) kitap baştan sona beni çok şaşırttı hakikatten öyle bir açıklamasını yapıyor ki o an şunu söyledim; ben neden bu gözle bakamadım bu olaya?




düşünmeye teşvik ediyor insanı gerçekten beğenmediğim kitapları burada paylaşmıyorum yani paylaşmayacağım inşAllah..alın bir okuyun derim :)
benden bu kadar size yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.

SELAMETLE..






















BLOG MUHASEBESİ (MİM)

11 Mayıs 2018 Cuma

BLOG MUHASEBESİ (MİM)



ESSELAMU ALEYKÜM VE RAHMETULLAH..

nasılsınızzzzz ben geldimmmmmmmmmmm :)) enerjim bitmiyordu ama olsundu böyle daha güzeldi :) ben mim yayınlarını çok seviyorum ve gerçekten orjinal bir fikirle bende bir şeyler başlatmak istiyorum :) bakalım Allah'tan ümid kesilmez belli mi olur belkide birden aklıma bir fikir geliverir :) neyse hayatta en iyi yaptığım şey  kendi kendime konuşmak olduğu için bu böyle uzar gider gelelim konumuza :) 
ben çok heyecanlıyım o yüzden hemen sorulara geçiyorum :)



BLOG ALEMİNE NASIL GİRDİN?

aslında hemen hemen herkes gibi bende blog ne bir haber dolaşıyordum :) yazı yazmayı çookk seviyorum ve 

sürekli olarak defter tutarım hatta Ramazan için bugün bile 2 tane defter aldım :) neyse işte hep bir şeyler 

yazardım ama bu günlük yada düşünce değildi yani genel olarak islamla alakalı yazılar yazıyordum.

daha sonra bir gün kendi kendime otururken bu yazdıklarımı bir başkasına ulaştırmaz isem ne anlamı var ki? dedim.

daha sonra başladım araştırmaya ve bir şekilde blogla karşılaştım ve şey demiştim;tam öğreneyim öyle içine girerim..

ve daha sonra bir yazı okudum blogla alakalı orada ise blog kurmak istiyorsanız bunu hemen yapın zira işi bakarak değil tecrübe ederek öğrenirsiniz yazıyordu bende gaza geldim ve açtım işte :))


HANGİ BLOG SANA İLHAM OLDU?

aslında blog ne tam bilmediğim için bakıpta okumuyordum da ama peçeli kızın günlüğü adı altında bir blog var orada peçeli kızlarla alakalı yazılar yayınlanıyordu :) sık sık yayın girilmiyor ve tek kişide değil..öyle onlara da özendim dene bilir :)



BLOGA YAZDIĞIN İLK YAZIN İLE SON YAZDIĞIN YAZIN ARASINDA FARK VAR MI?


yaaa şimdi bunu nasıl anlata bilirim bilemedim kii :))
ilk yayınıma bakıyorum da düzen kısmında biraz problem varmış :) 
pek inanılması güç olan bir durumum var ben inanılmaz çekingen ve utangaç bir insanım :) aslında çoookkk konuşkan ve eğlenceliyim ama bu uzun süre tanıdığım insanlarla yada birden kanımın ısındığı insanlarla olan bir durum :) buna rağmen blog yazarken kendimi çookk özgür hissediyor ve ona göre yazıyorum ve genelde çoğu yayınım içime sinmiyor yani hala kendimi tam anlamıyla ifade edemiyorum daha iyisini de yapa bilirim diyorum ve elimden geldiğince büyük düşünmeye çalışıyorum soru neydi ben ne anlatıyorum :))))
neyse fazla bir fark yok aynı benim :)


YAKIN ÇEVRENDEKİ İNSANLAR BLOGUNU BİLİYOR MU?

bu durum tam olarak şöyle;hani biri telefonunu ister de sen tam verecek iken ilk ben bakayım bekle dersin ya :) öyle bir şey..
söylüyorum ama adresini ver okuyalım dediklerinde çok utanıyorum yani bilmiyorum herkes biliyor ama kimseye okutmuyorum :) teyzem falan istiyor gösteriyorum sonra bir şekilde okumuyorlar :)) yakın arkadaş çevrem de kafalarını kaşıyacak vakitleri yok gariplerimin birde benim yazılarımı mı okuyacaklar :) ben kendi kendime takılıyorum..vee ilk açtığım zamanlarda ben baya bi anlatıyordum :) ama öyle böyle değil iki kelimem den ikisi de blog :) onlarda haklı başta korkuttum :)


BLOG YAZMAK YAŞANTINA NE KATTI? YADA NE ÇIKARDI.?

en ufak herhangi bir yeni fikirle karşılaşsam dahi hemen not alıp bir şekilde bunu bir yayın olarak paylaşma isteği doğuyor..
yada günlük ders programı hazırlar iken muhakkak bir seçenekte blog için fikir düşün oluyor,beni düşünmeye sevk etti ve aslında burada paylaştığım bir çok yayın başta kendim için yani gerçekten çok samimi söylüyorum size neyi öneriyor isem ilk önce kendimin yapmasını istediğim için..
şöyle bir örnek vermek istiyorum;cennete ve cehenneme gidenler yolda karşılaşırlar ve cennete gidenler cehenneme gidenlere şunu sorarlar ''bu öğrendiklerimizi bize sizler öğrettiniz biz cennete gideriz de siz neden cehenneme gidersiniz?,bunun üzerine cehenneme gidenler cennete gidenlere şu cevabı verir;biz size öğrettiklerimiz ile amel edemedik!! '' 
yani sırf bu hâdise bile beni bir çok şeye teşvik ediyor :)



ŞUAN BU MİM YAYINI İLE BİRLİKTE BLOGUNDA KAÇ YAZI VE KAÇ SAYFA GÖRÜNTÜLENMEN VAR.?

yaaaa can evimden vurdun şu anda :)) çok utanıyorum ama vallahi bahanem var :) içerik olarak çok fikir var aklımda ama o yayınların hakkını vermem için biraz daha çalışmam gerekiyor ondan yani :))

bahanem bitti gelelim sonuçlara ;
yayın olarak bu yazımla birlikte toplamda 30 yayın olmuş :) (yazar üzüntüsünü gizliyordu)

görüntülenme olarakta;22.841


HANGİ BLOGUN MUHASEBESİNİ ÖĞRENMEK İSTİYORSUN.?

BİRPEMBESEVER
EZGİ
HERTELDENŞEF
İYİ OLSUN BLOG
KÜÇÜK HANIM
SESSİZ KALDIM

yapmayanlar olarak bu kardeşlerim aklıma geldi :)) umarım öyledir :))

veeee inşAllah buraya kadar sıkılmadan okumuşsunuzdur :) hepinize kucak dolusu selamlarrrr :)

ve buradan bütün Annelerin,Anneler günün kutluyorum :) sevgi ve merhametle kalın.

SELAMETLE..